Holland Colours ontwikkelt, produceert en verkoopt vaste en vloeibare kleurconcentraten, masterbatches en additieven voor het inkleuren van onder andere PVC (voor de bouw- en constructie-industie) en PET (voor de verpakkingsindustrie).
Half juli werd onze collega Harrie Zonneveld benaderd door de HR-afdeling van Holland Colours, met de vraag of MindfulnessFabriek aanwezig wilde zijn op een door hen georganiseerde informatiemarkt.
Holland Colours vindt de duurzame inzetbaarheid van de medewerkers erg belangrijk en wilde dit thema graag onder de aandacht brengen door middel van een informatiemarkt. Deze informatiemarkt stond dan ook in het teken van verschillende activiteiten die te maken hadden met duurzame inzetbaarheid. De medewerkers van Holland Colours krijgen ieder een Duurzaam Inzetbaarheids budget die zij kunnen gebruiken voor activiteiten die een bijdrage leveren aan de duurzame inzetbaarheid van de medewerker. Het budget maakt het mogelijk om maatwerk te bieden en er kan gekeken worden naar de individuele behoefte om te werken aan het thema.
Eén van de onderdelen van het activiteitenaanbod, was het volgen van een online mindfulnesstraining. Voor dit onderdeel werd MindfulnessFabriek gevraagd. Onze ervaren trainer Jacqueline Henock wilde graag aanwezig zijn op de informatiemarkt om meer te kunnen vertellen over ons mooie online trainingsaanbod.
Onze communicatie stagiaires: Dani van der Bij en Rebekka Willemsen, hebben van tevoren een duidelijke flyer ontworpen die uiteindelijk werd uitgedeeld op de informatiemarkt. Hierin stond belangrijke informatie over onze online MBSR trainingen. Zo konden de medewerkers deze in alle rust op een later moment nog eens nalezen.
Jacqueline stond met een stand op de informatiemarkt. Er kwamen door de middag heen verschillende medewerkers van Holland Colours bij haar langs, om haar van alles te vragen over onze online mindfulnesstrainingen.
Onze trainer heeft over het algemeen het gevoel dat de medewerkers meer inzichten hebben gekregen in hoe zij mindfulness zouden kunnen inzetten. Ook weten zij nu beter wat mindfulness precies inhoudt. Verder zijn er een aantal vooroordelen bij de medewerkers weggenomen. Bijvoorbeeld dat mindfulness zweverig zou zijn. Jacqueline heeft dit gedaan door uit te leggen dat mindfulness zich juist heel erg focust op het hier en nu. Ook is het erg down to earth.
Verder heeft Jacqueline nog een aantal voordelen gedeeld over het online volgen van de mindfulnesstrainingen. Zo kan een training bijvoorbeeld plaatsvinden op de eigen plek.
Het resultaat is, dat de medewerkers nu weten wat een mindfulnesstraining inhoudt en wat het hen kan opleveren. Een aantal medewerkers zijn nieuwsgierig gemaakt naar de online mindfulnesstrainingen en gaan er één bij ons volgen.
Jacqueline werd na afloop hartelijk bedankt met een mooi bloemetje. Ze ervaarde Holland Colours als een leuk bedrijf waar een open sfeer heerste.
Ben jij na het lezen van deze casus geïnspireerd geraakt om het WerkGeluk en de mentale vitaliteit van jouw werknemers te vergroten? Neem dan nu contact met ons op.